09125261279

مقاله

۱۹ مهر ۱۴۰۲

نورپردازی آشپزخانه و نحوه انتخاب آن

آیا در مورد ایجاد نور مورد نیاز برای آماده سازی، آشپزی و غذا خوردن با همه گزینه های موجود در نورپردازی آشپزخانه دچار تردید شده اید؟ سعی میکنیم انواع مختلف نورپردازی و موارد اصلی را که باید در برنامه ریزی برای یک نورپردازی موثر در آشپزخانه نظر گرفته شود، توضیح دهیم.

چرا نورپردازی آشپزخانه بسیار مهم است؟

برای بسیاری، آشپزخانه از صبح تا شب محل کار خانه است. در نتیجه نورپردازی خوب برای آشپزخانه ضروری است، زیرا به شما امکان می دهد کارهایی مانند تهیه غذا و نظافت را در ایمنی انجام دهید. به‌علاوه، به یک آشپزخانه و کابینت آن شخصیت می‌بخشد. همچنین نورپردازی مناسب میتواند حال و هوای آشپزخانه را به محیطی دلپذیر و دنج تبدیل کند.

شما میتوانید مقاله نور آشپزخانه ایده آل و مدرن را بخوانید.

نورپردازی آشپزخانه و نحوه انتخاب

طراحی نور لایه ای چیست؟

لایه بندی نور شامل ایجاد سایه های مختلف نور، بازی با سایه ها و استفاده از رنگ ها برای برجسته کردن بهترین ویژگی های کابینت آشپزخانه است. در آشپزخانه، به طور کلی از نور وظیفه برای آماده سازی و پخت غذا، نور محیطی برای روشنایی عمومی محیط و نورپردازی تاکیدی برای برجسته کردن ویژگی های خاص استفاده می شود.

طراحی نور لایه ای چیست؟

برای نورپردازی آشپزخانه اول ایمنی را در نظر بگیرید

اولین اولویت نورپردازی آشپزخانه تامین روشنایی کافی برای تهیه غذا، پخت و پز و فعالیت ایمن و کارآمد است. این مهم با نور وظیفه به دست می آید. مثل جانمایی چراغ های نوار ال ای دی در زیر کابینت دیواری. مطمئن شوید که هیچ سایه ای در مناطق آماده سازی و پیشخوان کابینت شما وجود ندارد. بهترین راه برای انجام این کار این است که به جای پشت سر، نور را در جلو یا بالای خود نصب کنید.

برای نورپردازی آشپزخانه اول ایمنی را در نظر بگیرید.
اولین اولویت نورپردازی تامین روشنایی کافی برای تهیه غذا، پخت و پز و فعالیت ایمن و کارآمد است.

نور محیطی جذاب اضافه کنید

نور محیطی ملایم، آشپزخانه شما را روشن میکند و درخششی گرم و دلپذیر ایجاد می کند. جانمایی این نور می تواند به شکل یک آویز بالای پیشخوان کابینت یا میز ناهارخوری، نورهای پایین کابینت زمینی یا یک چراغ سقفی در آشپزخانه باشد.

نور محیطی جذاب اضافه کنید.

بهترین ویژگی‌ها را با نور تأکیدی برجسته کنید

از نورپردازی تأکیدی برای جلب توجه به ویژگی‌های خاص کابینت یا هر ویژگی خاص دیگر در آشپزخانه استفاده کنید. نصب روشنایی نواری زیر صفحه کابینت یک راه عالی برای رسیدن به این هدف است. همچنین می توانید نور تاکیدی را به کابینت ویترینی یا قفسه های باز اضافه کنید تا وسایل تزئینی و دکوری شما را برجسته کند.

بهترین ویژگی‌ها را با نور تأکیدی برجسته کنید.
از نورپردازی تأکیدی برای جلب توجه به ویژگی‌های خاص کابینت یا هر ویژگی خاص دیگر استفاده کنید.

سبک مناسب نورپردازی را برای آشپزخانه انتخاب کنید

وقتی نوبت به انتخاب چراغ های آشپزخانه می رسد، از معماری خانه خود و سبک های نورپردازی در بقیه خانه استفاده کنید. انتخاب سبک های مشابه یا حداقل داشتن یک تم متحد باعث ایجاد جریان دلپذیر نور در فضای خانه میشود. رعایت این اصل نورپردازی به ویژه در یک آشپزخانه با پلان باز بسیار مهم است.

شما میتوانید مقاله چراغ های آویز جزیره آشپزخانه را بخوانید.

سبک مناسب نورپردازی را برای آشپزخانه انتخاب کنید.
یک تم متحد نورپردازی باعث ایجاد جریان دلپذیر نور در فضای خانه میشود.

تناسب را در نظر بگیرید

برای چراغ های آویز و سایر چراغ های تزئینی، اندازه و تناسب نیز مهم است. اگر آویز خیلی بزرگ باشد آشپزخانه کوچک را تحت تأثیر قرار می دهد. اگر آویز خیلی کوچک است ممکن است در یک فضای بزرگ گم شود. چراغی متناسب با ابعاد محیط آشپزخانه تهیه نمایید. همچنین مهم است که آویز را در ارتفاع مناسب آویزان کنید.

تناسب را در نظر بگیرید.

در صورت نیاز به مشاوره تخصصی و رایگان میتوانید با شماره 09125261279 تماس حاصل فرمایید.

۲ پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *