09125261279

مقاله

۲۷ آبان ۱۴۰۲

چیدمان نامناسب کابینت آشپزخانه و نحوه اجتناب از آن

انتخاب رنگ و وسایل زیبا برای کابینت آشپزخانه جدید یک موضوع  است و چیدمان کابینت آشپزخانه یک موضوع. اگر چیدمان کابینت آشپزخانه به صورت نامناسب انجام گیرد، رنگ بندی مناسب کابینت و وسایل زیبا هم نمیتوانند خود را نشان دهند. همچنین چیدمان نامناسب کابینت عملکرد آشپزخانه را تحت تاثیر قرار میدهد. در اینجا چند اشتباه رایج در چیدمان کابینت آشپزخانه را به شما یادآور میشوم.

فضای گردش نامناسب نتیجه چیدمان اشتباه کابینت آشپزخانه

عدم ایجاد فضای کافی برای گردش کار در چیدمان کابینت آشپزخانه، باعث می‌شود عملکرد آشپزخانه نامناسب و ناخوشایند شود. همچنین تعداد افرادی را که به راحتی می‌توانند همزمان در آشپزخانه فعالیت کنند، محدود می‌کند. گردش کار خوب در آشپزخانه ضروری است. برای داشتن گردش کار کافی، سعی کنید حدود 150 سانت فاصله بین کابینت های آشپزخانه داشته باشید. اگر در آشپزخانه خود از جزیره استفاده میکنید 120 سانت فاصله بین جزیره و کابینت ها ایده آل است.

اگر آشپزخانه شما گردش کار مناسبی نداشته باشد، آشپزخانه شما ناکارآمد خواهد بود. در نتیجه هر بار که آشپزی میکنید برای شستشو و آماده‌سازی غذا، باید مدام بین قسمت‌های مختلف آشپزخانه‌تان در حرکت باشید.

برای اینکه به این مشکل برنخورید در مراحل برنامه ریزی و طراحی کابینت، نحوه استفاده از آشپزخانه و فعالیت خود را به دقت در نظر بگیرید. با گنجاندن کابینت ادویه ها و روغن و قابلمه ها در نزدیکی منطقه پخت و پز و نگهداری کارد و چنگال و ظروف دیگر در نزدیکی ماشین ظرفشویی به کارآمدی آشپزخانه خود کمک نمایید.

فضای گردش نامناسب نتیجه چیدمان اشتباه کابینت آشپزخانه

چیدمان نامناسب کابینت نتیجه عدم اندازه گیری لوازم خانگی

عدم برنامه ریزی در مورد لوازم خانگی می تواند منجر به بیرون زدگی بیش از حد یخچال های بزرگ شود. این می‌تواند بر کارایی کابینت‌ها و سایر وسایل در اطراف یخچال شما تأثیر بگذارد. در صورتیکه آشپزخانه کوچک باشد این مسأله میتواند بر عملکرد تمام آشپزخانه تاثیر بگذارد. اندازه گیری نکردن وسایل کوچک مانند مایکروویو، مخلوط کن و غذاساز نیز می تواند مشکل ساز باشد و باعث چیدمان نامناسب کابینت آشپزخانه شما شود. در واقع بدون کابینت مناسب برای جانمایی آنها، می‌توانند روی پیشخوان کابینت قرار بگیرند و به هم ریختگی ایجاد کنند.

چیدمان نامناسب کابینت نتیجه عدم اندازه گیری لوازم خانگی

نور پردازی ضعیف

اگر آشپزخانه فاقد نورپردازی مناسب باشد، در نهایت محل آماده سازی، پخت و پز و تمیز کردن پر از سایه خواهد بود. یکی دیگر از اشتباهات رایج نورپردازی، اولویت دادن به زیبایی شناسی بر عملکرد است. آویزهای مدرن یا کلاسیک، زیبا هستند، اما اگر نور کافی را روی سطوح کار شما تابش ندهند، کاربردی نخواهند بود.

برای رفع این مشکل از انواع نورها استفاده کنید. نورهایی که در بالای آشپزخانه نصب میشوند محیط را روشن میکنند اما برای میز کار شما هرگز کارآمد نخواهند بود.

شما میتوانید مقاله نورپردازی آشپزخانه و نحوه انتخاب آن را بخوانید

نور پردازی ضعیف آشپزخانه

ضعف عملکرد در چیدمان نامناسب کابینت

هنگام برنامه ریزی برای طراحی کابینت خود، مطمئن شوید که شلوغ ترین مناطق آشپزخانه خود یعنی سینک، اجاق گاز و یخچال را در مکان هایی قرار داده اید که به یکدیگر مرتبط هستند و در عین حال فضای کافی برای استفاده و دسترسی راحت به آنها فراهم می شود. توجه به این مسئله از چیدمان نامناسب کابینت و ناکارآمدی آشپزخانه جلوگیری مینماید. تا جایی که ممکن است چیدمان کابینت آشپزخانه خود را از قبل برنامه ریزی کنید و قبل از شروع اجرا به بررسی طراحی کابینت و وسایل خود بپردازید. به اینکه چند نفر در خانه شما زندگی می کنند و در یک زمان از آشپزخانه استفاده می کنند فکر کنید.

ضعف عملکرد در چیدمان نامناسب کابینت

فضای بیهوده در جزیره

جزایر آشپزخانه برای افزایش فضای آماده سازی و ذخیره سازی شما عالی هستند، اما تنها در صورت داشتن فضای مناسب عملکرد مناسبی ارائه میدهند. اگر آشپزخانه شما کوچک است، یک جزیره می تواند فضا را هدر دهد. قرار دادن یک جزیره در فضای کوچک، میتواند تمام عملکرد آشپزخانه را مختل کند. تصمیم‌گیری در مورد اینکه ابعاد جزیره شما چقدر بزرگ یا کوچک باشد به ابعاد آشپزخانه شما بستگی دارد.

شما میتوانید مقاله برای یک جزیره آشپزخانه چقدر فضا نیاز دارید؟ را بخوانید.

فضای بیهوده در جزیره
جزایر آشپزخانه تنها در صورت داشتن فضای مناسب عملکرد مناسبی ارائه میدهند.

فضای نامناسب بین سینک و اجاق گاز

منطقه بین سینک و اجاق، منطقه اصلی آماده‌سازی غذا است. با برنامه ریزی صحیح هنگام طراحی چیدمان کابینت از عملکرد نامناسب و ضعیف این منطقه جلوگیری نمایید. بنابراین اگر چه دستورالعمل‌های مشخصی وجود ندارد اما باید فضای مناسبی از صفحه کابینت در آنجا داشته باشید. هنگام طراحی کابینت آشپزخانه‌تان، مطمئن شوید که چیدمان کابینت با نیازهای عملی و روزمره شما مطابقت دارد.

فضای نامناسب بین سینک و اجاق گاز

فضای حداکثری کابینت دیواری

در یک آشپزخانه کوچک، استفاده از هر سانت از فضا مهم است. کابینت های دیواری شما بسیار ارزشمند هستند. بالا بردن کابینت ها تا سقف، پتانسیل ذخیره سازی شما را در یک آشپزخانه جمع و جور به حداکثر میرساند.

فضای حداکثری کابینت دیواری

در صورت نیاز به مشاوره تخصصی و رایگان میتوانید با شماره 09125261279 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *