09125261279

مقاله

۱۲ مهر ۱۴۰۲

کابینت آشپزخانه ال شکل

همانطور که از نام آن پیداست، کابینت آشپزخانه ال شکل از دو کابینت مجاور تشکیل شده است. طول کابینت ها بسته به فضای آشپزخانه می تواند متفاوت باشد. این سبک از چیدمان کابینت برای آشپزخانه های بزرگ و کوچک مناسب است. در این مقاله می توانید اصول اصلی برای طراحی کابینت آشپزخانه ال شکل را مطالعه بفرمایید.

در صورت طراحی اصولی کابینت آشپزخانه ال شکل، گردش کار سازمان یافته و کارآمد خواهید داشت. از آنجایی که می توانید مناطق کاری را در این چیدمان کابینت جداگانه طراحی و اجرا کنید، همزمان بیش از یک کاربر می تواند در آشپزخانه فعالیت کند. در واقع چیدمان کابینت ال شکل یک چیدمان اجتماعی محسوب می شود.

شما میتوانید مقاله چیدمان کابینت آشپزخانه و انواع آن را بخوانید.

کابینت آشپزخانه ال شکل با طول های مختلف

آشپزخانه های ال شکل می توانند بسیار انعطاف پذیر باشند، به ویژه در مورد موقعیت سینک، گاز و کابینت های قدی. اما هنگام طراحی کابینت آشپزخانه ال شکل با طول دیوارهای متفاوت، اغلب به دنبال این هستیم که کابینت های قدی را تا حد امکان دور از پنجره قرار دهیم تا منبع نور طبیعی اتاق را مسدود نکنیم.

به عنوان مثال، سینک ظرفشویی و اجاق گاز ممکن است بر روی دیوار بلندتر قرار بگیرند، در حالی که کابینت های قدی روی دیوار کوتاه تر قرار می گیرند. یخچال و کمد فر میتواند بر روی هر دو دیوار قرار گیرند که بستگی به فضای آشپزخانه دارد. در عین حال، اجاق گاز باید در ابتدای دیوار بلندتر (دور از گوشه ال) قرار گیرد. این امر فضای آماده سازی لازم را در دو طرف اجاق گاز ایجاد می کند. البته این مدل چینش کابینت مشروط به قرار گرفتن پنجره در دیوار بزرگ می باشد.

ارتفاع کابینت های دیواری را تا حد امکان به سمت سقف آشپزخانه امتداد دهید. این موضوع امکان ذخیره سازی بیشتری را در کابینت های دیواری فراهم می کند.

کابینت آشپزخانه ال شکل با طول های مختلف
ارتفاع کابینت های دیواری را تا حد امکان به سمت سقف آشپزخانه امتداد دهید.

کابینت آشپزخانه‌ ال شکل با طول یکسان

در آشپزخانه ای که طول هر دو دیوار تقریباً برابر است، معمولاً کابینت‌های بلند و اجاق گاز را روی دیواری که پنجره ندارد قرار می‌دهیم. این چیدمان کابینت فضای کاری اطراف ناحیه سینک و همچنین تمام پیشخوان کابینت روی دیوار مجاور را آزاد می کند.

به عنوان مثال، برای دیوارهای 350 تا 400 سانتی متری،کابینت و محفظه یخچال را در ابتدای یک دیوار قرار می دهیم. احتمالاً یک کابینت قدی که محفظه فر نیز هست در کنار آن قرار می دهیم. سپس مقداری مانده به انتهای دیوار اجاق گاز را با مقداری فضای کاری پیشخوان کابینت جانمایی می کنیم. همچنان سعی می کنیم کابینت های دیواری را تا سقف امتداد دهیم. دیوار مجاور محل قرار گیری سینک و احتمالا ماشین ظرفشویی است.

در حقیقت پیشنهاد کلی در مورد چیدمان کابینت آشپزخانه ال شکل با دیوارهایی با طول یکسان این است که اجاق گاز و سینک خود را بر روی یک دیوار قرار ندهید. مزیت این چیدمان این است که فضای کاری بسیار مناسبی در اختیار شما قرار میگیرد و گردش کار شما را در آشپزخانه بسیار تسهیل می کند.

کابینت آشپزخانه‌ ال شکل با طول یکسان
پیشنهاد کلی در مورد چیدمان کابینت آشپزخانه ال شکل با دیوارهایی با طول یکسان این است که اجاق گاز و سینک خود را بر روی یک دیوار قرار ندهید.

نکته

فراموش نکنید که این طرح ها اسکلت اصلی چیدمان کابینت آشپزخانه می باشد. برای زیبایی و جذابیت کابینت ها باید رویا پردازی کنید. در واقع این چیدمان ها شاکله اصلی طرح کابینت آشپزخانه می باشد اما برای جان بخشی به این شاکله اصلی چیدمان کابینت نیاز به یک ذهن باز و هنرمندانه دارید!

کابینت آشپزخانه
برای جان بخشی به شاکله اصلی چیدمان کابینت نیاز به یک ذهن باز و هنرمندانه دارید!

جزیره ای بسازید

در چیدمان کابینت آشپزخانه ال شکل وجود یک جزیره فوق العاده مفید و موثر است. یک جزیره فضای ذخیره سازی بسیار مناسبی در اختیار شما قرار می دهد. از خدمات دیگر جزیره یک پیشخوان وسیع است. همچنین جزیره می تواند آشپزخانه را به محلی برای معاشرت و ایجاد روابط گرم و صمیمی خانوادگی و دوستانه تبدیل کند.

شما میتوانید مقاله طراحی جزیره آشپزخانه را بخوانید.

جزیره آشپزخانه
در چیدمان کابینت آشپزخانه ال شکل وجود یک جزیره فوق العاده مفید و موثر است.

از کابینت گوشه حداکثر استفاده را ببرید

در چیدمان کابینت آشپزخانه ال شکل فضای پشت کابینت گوشه(جایی که دو دیوار یا کابینت ها به هم می رسند) به سختی قابل دسترسی می باشد. همچنین دیدن محتوای داخل کابینت کنج دشوار است. در نتیجه، این فضا می تواند به راحتی بلااستفاده شود و پتانسیل خود را برای ذخیره سازی از دست بدهد. سعی کنید با راه حل هایی که وجود دارد از فضای این کابینت ها نهایت استفاده را ببرید.

شما میتوانید مقاله بهینه سازی کابینت های کنج آشپزخانه را بخوانید.

از کابینت گوشه حداکثر استفاده را ببرید.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *