09125261279

مقاله

۱۴ مهر ۱۴۰۲

کابینت ایده آل و هشت گام برای تحقق آن

اغلب ما فقط در آشپزخانه‌هایمان غذا درست نمی‌کنیم. دور هم جمع می شویم، بحث‌های خانوادگی داریم و به سادگی در آنها می‌نشینیم. افزایش سازماندهی و عملکرد کابینت آشپزخانه شما باعث می شود که آشپزخانه شما مرتب به نظر برسد و در عین حال  نیازهای شما را برآورده کند. در حقیقت یک کابینت ایده آل، آشپزخانه شما را سازماندهی میکند. در اینجا 10 نکته و تکنیک برتر وجود دارد که من مشتریان خود را تشویق می کنم هنگام طراحی کابینت آشپزخانه خود از آنها پیروی کنند.

کابینت ایده آل و فضای ذخیره سازی حداکثری

از آنجایی که کابینت آشپزخانه ها همیشه در یک خط مستقیم چیده نشده اند، اغلب فضای بلااستفاده وجود دارد. از سایر قسمت های بلااستفاده با طراحی مناسب کابینت های سفارشی نهایت استفاده را ببرید. مثلا کابینت های گوشه ای یک مشکل رایج در اغلب آشپزخانه ها می باشد. شما می توانید با استفاده از کابینت های مخصوص کنج آشپزخانه و یا اکسسوری ها فضای ذخیره سازی بسیار خوبی برای دسترسی به کابینت های گوشه ای داشته باشید. در کابینت های گوشه ای مناسب و سفارشی  می تواند قابلمه ها و تابه های بزرگ، لوازم کوچک و سایر اقلام حجیم را در خود نگهداری کند. این کابینت ها و اکسسوری ها دسترسی آسان را فراهم می کنند و به ایجاد آشپزخانه ایده آل و سازمان یافته تر کمک می کنند.

شما میتوانید مقاله بهینه سازی کابینت های کنج آشپزخانه را بخوانید.

کابینت ایده آل و فضای ذخیره سازی حداکثری
از قسمت های بلااستفاده با طراحی مناسب کابینت های سفارشی نهایت استفاده را ببرید.

همه چیز را در جای خود قرار دهید

از کشوها برای ایجاد فضایی برای هر یک از ظروف آشپزخانه خود استفاده کنید. محفظه های جداگانه آنها شما را تشویق می کند که پس از هر بار استفاده از وسایل، آنها را در جای خود قرار دهید. همچنین می توانید برای سازماندهی به ادویه جات خود و بسیاری از وسایل آشپزخانه از اکسسوری ها متنوع و متناسب با ابعاد کابینت خود استفاده کنید.

کشو کابینت ایده آل
از کشوها برای ایجاد فضایی برای هر یک از ظروف آشپزخانه خود استفاده کنید.

وسایل کوچک را پنهان کنید

اگر می خواهید آشپزخانه شما آشفته به نظر نرسد، صفحات کابینت ها را تمیز و خلوت نگه دارید. تمیز و خلوت بودن  پیشخوان کابینت ها، تفاوت زیادی را ایجاد می کند. همچنین فضایی را برای کارهای آماده سازی هنگام پخت و پز  در اختیار شما قرار می دهد. هنگام طراحی کابینت ایده آل آشپزخانه خود، کابینت هایی را برای نگهداری از وسایلی که قرار است بر روی صفحه کابینت قرار بگیرند در نظر بگیرید.

وسایل کوچک را در کابینت پنهان کنید
تمیز و خلوت بودن پیشخوان کابینت ها، تفاوت زیادی را ایجاد می کند.

زباله ها را سازماندهی کنید

داشتن یک کابینت جداگانه برای زباله، بهترین راه برای رسیدگی به زباله های شما است. با راه اندازی یک مرکز زباله با چند سطل کوچکتر، کار درستی را برای محیط زیست و سامان دادن به آشپزخانه خود به روشی کارآمد انجام می دهید. از رنگ های مختلف برای تشخیص وظیفه هر سطل استفاده کنید یا هدف هر سطل را در بالای درب آن بنویسید.(این موضوع را جدی بگیرید. شخصا گلایه های زیادی از بانوان بابت این مسأله دریافت میکنم)

زباله ها را سازماندهی کنید.
از رنگ های مختلف برای تشخیص وظیفه هر سطل استفاده کنید.

برای داشتن کابینت ایده آل و جذاب یک قسمت را برای ذخیره سازی طراحی کنید

سعی کنید هنگام طراحی کابینت آشپزخانه خود از یک دیوار یا یک قسمت برای ذخیره سازی بیشتر وسایل روزمره استفاده کنید. شما می توانید با استفاده از کابینت های قدی، کابینت های سفارشی و پر عمق و اکسسوری ها این فضا را برای خود مهیا کنید. نکته ای که باید به آن توجه کنید حفظ جذابیت بصری طرح کابینت ها و دسترسی آسان به وسایل درون کابینت ها می باشد. فراموش نکنید که هدف سازماندهی بهتر است اما این موضوع نباید به زیبایی آشپزخانه و کابینت شما آسیب بزند. اگر طراح کابینت حرفه ای استخدام کنید داشتن آشپزخانه ای سازماندهی شده و کابینت ایده آل و شیک امکان پذیر است.

شما میتوانید مقاله کابینت کار حرفه ای و چند ویژگی ضروری را بخوانید.

برای داشتن کابینت ایده آل و جذاب یک قسمت را برای ذخیره سازی طراحی کنید.
سعی کنید هنگام طراحی کابینت آشپزخانه خود از یک دیوار یا یک قسمت برای ذخیره سازی بیشتر وسایل روزمره استفاده کنید.

اجازه دهید نور به شما کمک کند

پخت و پز و تمیز کردن در آشپزخانه نیاز به نور خوب دارد. در حالی که نور طبیعی همیشه خوب است، نصب چراغ‌های زیر کابینتی به شما کمک می‌کند تا آنچه را که نیاز دارید، به خصوص در شب پیدا کنید. همچنین میتوانید از نورهای داخل کابینت برای سهولت در یافتن وسایل و یا قرار دادن آنها در سر جای خود استفاده کنید.

شما میتوانید مقاله نور آشپزخانه ایده آل و مدرن را بخوانید.

نور آشپزخانه مدرن

ایجاد یک فضای کاری

دلایل زیادی برای اضافه کردن یک فضای کاری اختصاصی به کابینت آشپزخانه شما وجود دارد اما مهمترین دلیل این است که یک فضای ایده آل تهیه غذا برای خانواده است که از آشفته شدن آشپزخانه شما جلوگیری می کند. پس یک فضا برای فعالیت خود هنگام طراحی کابینت در نظر بگیرید و اجازه ندهید هنگام پخت و پز و فعالیت های دیگر شما، آشفتگی به همه قسمت های آشپزخانه سرایت کند.

کابینت ایده آل خود را طراحی کنید

سعی کنید مطابق با نیازتان کابینت خود را طراحی کنید. وسایلی که اغلب استفاده می شوند را در کابینت هایی با دسترسی آسان در کنار یکدیگر قرار دهید. انجام این کار به کارایی کابینت آشپزخانه شما می افزاید زیرا نیازی نیست تمام وقت و انرژی خود را صرف دویدن در اطراف خود کنید.

به یاد داشته باشید همه افراد از آشپزخانه خود به یک شکل استفاده نمی کنند، بنابراین مطمئن شوید که با طراح کابینت آشپزخانه خود ارتباط برقرار کرده اید و توضیح دهید که چگونه می خواهید آشپزخانه شما برای شما کار کند.

شما میتوانید مقاله کابینت کارآمد و پنج ویژگی ضروری را بخوانید.

کابینت ایده آل خود را طراحی کنید.
سعی کنید مطابق با نیازتان کابینت خود را طراحی کنید.

در صورت نیاز به مشاوره تخصصی و رایگان میتوانید با شماره 77650164-021 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *