09125261279

مقاله

۱۰ آذر ۱۴۰۲

کابینت سبز

آرامش بخش، طراوت بخش، طبیعی! اینها همه تداعی هایی هستند که وقتی به رنگ سبز فکر می کنیم به ذهنمان خطور می کند. رنگ سبز نشان دهنده طبیعت است. رنگی است که به ما احساس خوب و مثبت می دهد. سبز به طور کلی رنگی آرامش بخش است. کابینت های سبز ممکن است اولین انتخابی نباشد که برای آشپزخانه به ذهن می رسد. با این حال، اگر می‌خواهید از رنگ های خنثی دوری کنید رنگ سبز انتخاب خوب و ایده آلی است.

بسیاری از مردم به این فکر می کنند که آیا کابینت سبز رنگ زیبا هستند یا نه؟ بیایید نگاهی دقیق تر به این موضوع بیندازیم و بررسی کنیم که آیا کابینت های سبز قدرت ماندگاری و جذابیت دارند یا خیر.

در این مقاله قرار است چه چیزی را بخوانیم؟

در این مقاله درباره رنگ های مکمل و هماهنگ با رنگ سبز، سایه های پرطرفدار رنگ سبز، ایده ها و نکات طراحی برای چیدمان بهتر کابینت سبز در یک آشپزخانه، سخت افزار های پیشنهادی و هماهنگ با کابینت سبز و نکات مثبت و منفی آن صحبت خواهیم کرد.

شما با مطالعه ادامه مقاله می توانید آگاهانه تر تصمیم بگیرید که آیا رنگ سبز برای کابینتهای آشپزخانه شما مناسب است یا خیر. همچنین در صورتی که رنگ سبز را برای آشپزخانه خود انتخاب کرده اید در ادامه مقاله نکات مفیدی برای طراحی هر چه بهتر کابینت آشپزخانه آورده شده است.

مزایای کابینت سبز

رنگ سبز یک انتخاب عالی برای کابینت آشپزخانه است زیرا به فضای شما جان می بخشد و مترادف با طبیعت و نشاط آور هستند. رنگ سبز در واقع برای چشم تسکین دهنده و از نظر زیبایی شناسی دلپذیر است. همچنین رنگ سبز به خوبی در محیط های مدرن و کلاسیک کار می کند. رنگ سبز به خوبی با رنگ های دیگر مانند رنگ های سفید یا طرح چوب ست میشود.

سبز جنگلی، زیتونی، رنگ نعنایی، مریم گلی و بی شمار سایه های مختلف برای رنگ سبز می توانید تصور کنید. این مسأله گزینه های بسیاری برای انتخاب رنگ مناسب برای آشپزخانه سبز در اختیار شما می گذارد که امکان برنامه ریزی و انتخاب رنگ های مکمل را آسان تر می کند.

 اگر هماهنگ سازی کابینت سبز آشپزخانه با دیگر قسمت های خانه به درستی انجام شود، مطمئناً کابینت آشپزخانه شما چشم نواز خواهد بود که هرگز زیبایی خود را از دست نخواهد داد.

مزایای کابینت سبز
رنگ سبز به خوبی در محیط های مدرن و کلاسیک کار می کند.

معایب کابینت سبز

هماهنگی بین رنگ سبز با رنگ های دیگر قسمت های خانه میتواند مقداری دشوار باشد. بسته به سایه ای که انتخاب می کنید، ممکن است در پیدا کردن رنگ مناسب برای دیوار یا پرده ها که به خوبی با کابینت سبز شما هماهنگ باشند، مشکل پیدا کنید. به طور کلی، کابینتهای سبز بسیار شیک هستند اما با هر طرح یا رنگی جفت نمی شوند. اگر می‌خواهید از رنگ سبز برای کابینت آشپزخانه خود استفاده کنید، مطمئن شوید که مکمل همه عناصر دیگر در خانه (مانند رنگ دیوار و مبلمان) باشند.

معایب کابینت سبز
اگر می‌خواهید از رنگ سبز برای کابینت آشپزخانه خود استفاده کنید، مطمئن شوید که مکمل همه عناصر دیگر در خانه باشند.

صفحه کابینت سبز

وقتی سایه تیره‌ ای از رنگ سبز را انتخاب می‌کنید، واقعاً می‌توانید از بازی با کنتراست‌ رنگ ها لذت ببرید. هرچه رنگ سبز تیره تری را برای کابینت آشپزخانه انتخاب کنید، صفحه کابینتی با طرح سنگ مرمر یا سفید می تواند چشمگیرتر به نظر برسد. همچنین اگر صفحه کابینت طرح مرمر، رگه های درشت تر با وضوح بالایی داشته باشد، بهتر است، زیرا یک عنصر تزئینی شگفت انگیز به فضای آشپزخانه اضافه می کند.

همچنین صفحه کابینت های با طرح چوب، کرم و مشکی گزینه های ایده آلی برای کابینت سبز هستند.

صفحه کابینت سبز

چه رنگ هایی با کابینت سبز هماهنگ می شوند؟

سفید

برای افزایش جذابیت کابینت آشپزخانه،  ترکیب رنگ سبز با سفید بسیار کارساز خواهد بود. در صورت استفاده از ترکیب این دو رنگ، استفاده از کفپوش با بافت چوبی گرم در آشپزخانه می تواند به ایجاد احساس آرامش در فضا کمک کند.

رنگ سفید

رنگ مسی

قطعا ترکیب رنگ سبز و مسی، ترکیبی برنده است. ترکیب این دو رنگ، آشپزخانه ای شیک، مدرن و لاکچری را برای شما به ارمغان می آورد. برای استفاده از رنگ مسی لازم نیست در صد قابل توجهی از کابینت آشپزخانه خود را به آن اختصاص دهید. کافی است سخت افزار های آشپزخانه مثل دستگیره ها یا سینک را به این رنگ اختصاص دهید. نتیجه نهایی فوق العاده خواهد بود.

 صورتی

رنگ صورتی به شرطی که سایه انتخابی آن با سایه رنگ سبز همخوانی داشته باشد به خوبی ست می شود. اگر رنگ صورتی را به فضایی غیر از کابینت آشپزخانه اختصاص دهید عملکرد بهتری از خود نشان خواهد داد. مثلا میتوانید دیوارهای آشپزخانه را به رنگ صورتی اختصاص دهید.

ایده ها

چه رنگ هایی به دیوارهای آشپزخانه دارای کابینت سبز می آیند؟

انتخاب بهترین رنگ دیوار برای افزایش جذابیت کابینت‌ها یک امر ضروری است و ما اینجا هستیم تا به شما در این فرآیند کمک کنیم. تنها رنگی که هنگام انتخاب کابینت آشپزخانه سبز نمی توانید در نظر نگیرید، رنگ سفید است. رنگ سفید کنتراست و پایه ای عالی برای درخشش کابینت های سبز شما ایجاد می کند. مهم نیست که کدام سایه سبز را انتخاب می کنید، پس زمینه سفید با تمامی رنگ های سبز هماهنگ می شود. اگر دیوارهای سفید را نمی پسندید رنگ های کرم، بژ و حتی صورتی ملایم می توانند برای شما مناسب باشند. برای افراد جسور و ماجراجو، رنگ زرد یا حتی خود سبز را پیشنهاد می دهیم.

چه رنگ هایی به دیوارهای آشپزخانه دارای کابینت سبز می آیند؟

بهترین دستگیره برای کابینت های آشپزخانه سبز چیست؟

رنگ مناسب دستگیره برای کابینت آشپزخانه به سایه رنگ سبز، سبک طراحی کابینت آشپزخانه و سایر عناصر مانند لوازم خانگی بستگی دارد. اما بهترین گزینه ها برای دستگیره کابینت سبز را به شما معرفی می کنیم.

دستگیره طلایی

 یک گزینه کلاسیک و جاودانه که با کابینت های سبز باورنکردنی به نظر می رسد. از آنجایی که سبز به خودی خود دارای رنگ های زرد است، دستگیره طلایی به عنوان یک رنگ مکمل آن را جذاب نشان می دهد.

دستگیره مشکی      

رنگ مشکی انتخابی عالی برای دستگیره کابینت های سبک نئوکلاسیک می باشد و به کابینت‌های سبز آشپزخانه می‌آید.

 دستگیره برنزی/ برنجی/ مسی

اگر به دنبال ظاهری کلاسیک و رسمی هستید، اینها باید گزینه‌هایی باشند که برای مطابقت با کابینت‌های سبز خود در نظر بگیرید. دستگیره های مسی تضاد بسیار خوبی ایجاد می کنند که رنگ سبز را برجسته‌تر می‌کند.

دستگیره طلایی

با تناژهای مختلف رنگ سبز، ظاهری چند لایه ایجاد کنید

کابینت های سبز لازم نیست فقط به یک سایه از رنگ سبز بچسبند. استفاده از طیف وسیعی از رنگ های سبز بر روی سطوح مختلف در سراسر آشپزخانه یک طرح جالب و پیچیده ایجاد می کند. در واقع پالت ترکیبی از یک رنگ میتواند جذابیت بصری ایجاد ‌کند. استفاده از سایه های مختلف رنگ سبز از یکدست شدن ظاهر کابینت آشپزخانه جلوگیری می کند و به تمایز مناطق مختلف در آشپزخانه کمک می کند.

با تناژهای مختلف سبز، ظاهری چند لایه ایجاد کنید
پالت ترکیبی از یک رنگ میتواند جذابیت بصری ایجاد ‌کند.

دکوراسیون آشپزخانه سبز

انتخاب دکوراسیون برای تکمیل طرح کابینت سبز بستگی به سایه سبزی دارد که برای کابینت خود انتخاب کرده اید. هنگام استفاده از رنگ های سبز تیره یا پررنگ، رعایت تعادل مهم است. به طور کلی هر چه رنگ سبز کابینت آشپزخانه تیره تر باشد، صفحه کابینت و کف آشپزخانه باید روشن تر باشد.

در صورتی که سبز روشن را انتخاب کرده اید حتما استفاده از وسایل آشپزخانه با رنگ های گرم را فراموش نکنید.

اگر عاشق رنگ سبز هستید اما نمی خواهید کابینت های آشپزخانه شما به طور کامل سبز باشد، میتوانید از رنگ سبز به عنوان یک مکمل استفاده کنید. مثلا یک قسمت از کابینت آشپزخانه مثل جزیره را به رنگ سبز اختصاص دهید.

شما می توانید مقاله طراحی جزیره آشپزخانه را بخوانید.

دکوراسیون آشپزخانه سبز
هنگام استفاده از رنگ های سبز تیره یا پررنگ در آشپزخانه، رعایت تعادل مهم است.

سایه مناسب رنگ سبز را برای کابینت انتخاب کنید

اگر به فکر اضافه کردن کابینت های سبز به آشپزخانه خود هستید، باید به نکاتی توجه کنید. در مرحله اول، باید مطمئن شوید که کابینت سبز برای شما و همچنین فضای شما مناسب است. همچنین، انتخاب سایه ای مناسب از رنگ سبز در نتیجه نهایی کار تأثیر می گذارد. مریم گلی و سبز جنگلی دو تا از محبوب ترین و پرطرفدارترین سایه های سبز برای آشپزخانه هستند. اما در نهایت انتخاب بهترین سایه ی رنگ سبز برای فضای آشپزخانه شما فقط به سلیقه و طراحی شما بستگی دارد. هیچ درست و غلط قطعی وجود ندارد.

سایه مناسب رنگ سبز را انتخاب کنید.
انتخاب بهترین سایه ی رنگ سبز برای فضای آشپزخانه شما فقط به سلیقه و طراحی شما بستگی دارد.

چگونه بهترین سایه سبز را برای کابینت خود انتخاب کنیم؟

همانطور که اشاره کردیم، واقعاً هیچ پاسخ درست و قطعی برای این سؤال وجود ندارد. اما ما می‌توانیم چند نکته را برای آسان‌تر کردن فرآیند انتخاب مناسب ترین سایه رنگ سبز به شما ارائه دهیم. هنگام انتخاب سایه مناسب برای کابینت آشپزخانه خود، جدای از ترجیحات و سلیقه شخصی خود، باید عناصر از قبل موجود مانند رنگ دیوار، میز، میزان نور، اندازه فضای آشپزخانه و چیدمان کابینت آشپزخانه را در نظر بگیرید. همه اینها می توانند نکات ارزشمندی باشند که شما را به سمت رنگ مناسب کابینت جدیدتان هدایت می کنند. برای آشپزخانه‌های کوچک‌تر، ما همیشه رنگ‌های روشن‌تر را پیشنهاد می‌کنیم. فرقی نمی‌کند که چه رنگی را انتخاب می‌کنید، زیرا رنگ های روشن به باز کردن فضا و بزرگ‌تر و روشن‌تر به نظر رسیدن آن کمک می‌کنند. این توصیه را در مورد آشپزخانه هایی که نور طبیعی زیادی ندارند نیز پیشنهاد می کنیم.

چگونه بهترین سایه سبز را برای کابینت خود انتخاب کنیم؟

کابینت سبز تیره

انتخاب رنگ سبز تیره برای کابینت آشپزخانه یک انتخاب جسورانه است. سبز تیره آرامش بخش است و فضایی دنج برای شما ایجاد می کند. رنگ های سبز تیره طرح های بسیار غنی و پویا را ایجاد می کنند. کابینت سبز تیره با مواد لوکس مانند صفحه های طرح سنگ و سخت‌افزار فلزی مثل برنج، مس یا حتی طلایی به زیبایی ترکیب می‌شوند. کابینت های سبز تیره ظاهری لوکس دارند، اما مانند همه رنگ های تیره در آشپزخانه، نیاز به اجرای برنامه ریزی شده و دقیق دارد تا اطمینان حاصل شود که فضا را تحت الشعاع خود قرار نمی دهند و تاریک نمی کنند، به خصوص در آشپزخانه ای که از نور طبیعی بهره ای نمی برد. در نهایت، سبز تیره رنگی تند است، بنابراین بهتر است در آشپزخانه مخصوصا آشپزخانه های کوچک از عناصری با رنگ سفید یا کرم استفاده کنید.

کابینت سبز تیره
استفاده از رنگ سبز تیره در آشپزخانه، نیاز به اجرای برنامه ریزی شده و دقیق دارد تا اطمینان حاصل شود که فضا را تحت الشعاع خود قرار نمی دهد.

کابینت سبز روشن

رنگ‌های سبز روشن برای همه سبک‌های آشپزخانه مناسب و محبوب هستند. رنگ‌هایی مانند مریم گلی یا سبزهای پاستلی ظاهری زیبا را تضمین می‌کنند. همچنین می‌توان آن‌ها را با رنگ‌های خنثی و گرم‌ مانند کرم، کتان و طرح چوب ترکیب کرد که همگی ته رنگ سبز را تقویت می‌کنند.

کابینت سبز روشن
رنگ‌های سبز روشن برای همه سبک‌های کابینت آشپزخانه مناسب و محبوب هستند.

سبز مایل به خاکستری

کابینت های سبز مایل به خاکستری فوق العاده هستند و فضایی ملایم و گرم را به آشپزخانه اهدا می کنند. اگر می خواهید آشپزخانه تان احساس خوشایندی به شما بدهد رنگ سبز مایل به خاکستری برای این کار عالی هستند. اگر میخواهید این رنگ را با رنگ دیگری ترکیب کنید بهترین گزینه ها سفید، طرح چوب و مشکی است.

سبز مریم گلی

کابینت آشپزخانه سبز مریم گلی میتواند شما را مجذوب خود کند. سبز مریم گلی یک رنگ فوق العاده آرامش بخش است که به خوبی با سایر رنگ های خاکی و گرم ترکیب می شود.

سبز نعنایی

رنگ سبز نعنایی جزوء رنگ هایی می باشد که  به راحتی با رنگ های متالیک ترکیب می شود. سبز نعنایی آشپزخانه شما را به یک محیط دنج و مدرن تبدیل می کند. همچنین رنگ سبز نعنایی به طرز جالبی با رنگ های تیره و روشن جفت می شود.

سبز زیتونی

سبز زیتونی یک سایه بسیار مناسب از رنگ سبز برای آشپزخانه های بزرگ است. دستگیره های مشکی با کابینت سبز زیتونی به خوبی جفت می شود. رنگ سفید، مایل به سفید، بژ گرم و طرح چوب مکمل های بسیار خوبی برای آن هستند. سبز زیتونی برای انواع سبک‌های کابینت از مدرن تا کلاسیک مناسب به نظر می‌رسد. همچنین این رنگ می تواند در کاهش استرس به شما کمک کند.

سبز جنگلی

واقعاً می تواند حس و حال طبیعت را به داخل خانه شما بیاورد و آشپزخانه شما را به محیطی آرام، دنج و زنده تبدیل کند. سبز جنگلی نیز برای انواع سبک کابینت مناسب است اما برای سبک های کلاسیک و نئوکلاسیک فوق العاده ایده آل و بینظیر به نظر می رسد.

شما می توانید مقاله کابینت نئوکلاسیک را بخوانید.

این مقاله بروز رسانی خواهد شد…

در صورت نیاز به مشاوره تخصصی و طراحی رایگان آشپزخانه خود میتوانید با شماره ۰۹۱۲۵۲۶۱۲۷۹ تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *