09125261279

مقاله

۱۷ مهر ۱۴۰۲

انتخاب رنگ مشکی برای آشپزخانه و چند نکته

رنگ مشکی یک رنگ کلاسیک در صنعت مد است. با این حال، وقتی نوبت به تزئین خانه‌ می‌رسد، بیشتر افراد تمایلی به استفاده از رنگ سیاه ندارند یا ترجیح میدهند از رنگ مشکی برای برجسته کردن رنگهای دیگر استفاده کنند. رنگ سیاه می تواند مقدار زیادی نور محیط را ببلعد و محیط را کوچکتر نشان دهد. اما زمانی که از رنگ مشکی درست استفاده شود می تواند واضح، چشمگیر و جذاب باشد. در صورتی که میخواهید از تم مشکی در کابینت آشپزخانه خود استفاده کنید نکات زیر را برای نتیجه بهتر مدنظر قرار دهید.

نور پردازی ایده آل

رنگ مشکی توانایی کمی در انعکاس نور دارد مخصوصا رنگ مات آن. بنابراین اگر از مقدار زیادی از رنگ سیاه در کابینت آشپزخانه خود استفاده می‌کنید، سعی کنید با نور پردازی مناسب و اصولی با این مشکل مقابله کنید. فراموش نکنید که هر کابینتی با هر رنگ و طرح و سبکی بدون نورپردازی مناسب درصد زیادی از جذابیت خود را از دست میدهد یا بهتر است بگویم نمیتواند جذابیت و زیبایی خود را نمایش دهد. این موضوع در مورد کابینت های تیره و مشکی به مراتب بیشتر صدق میکند.

شما میتوانید مقاله نور آشپزخانه ایده آل و مدرن را بخوانید.

نورپردازی کابینت مشکی

رنگ مشکی محیط را کوچکتر نشان میدهد

اگر فضای آشپزخانه شما کوچک است و تمایل به استفاده از رنگ مشکی در کابینت خود دارید سعی کنید ترکیبی از رنگ های روشن را به کابینت خود اضافه کنید. استفاده از رنگ روشن را محدود به صفحه کابینت یا حاشیه کابینت ها نکنید و یک قسمت از کابینت را به رنگی غیر از سیاه اختصاص دهید.

اگر از رنگ سفید در کابینت مشکی خود بهره میبرید توصیه میکنم یک رنگ سومی را به آشپزخانه خود(دقت شود منظور من آشپزخانه است نه کابینت آشپزخانه) اضافه کنید. مثلا بین کابینتی را به رنگ سوم اختصاص دهید.

رنگ تیره محیط را کوچکتر نشان میدهد.

انواع سایه های رنگ مشکی را بررسی کنید

مشکی هم مثل همه رنگ ها پرده های گوناگونی را دارا میباشد. سعی کنید انواع این تم ها را که تفاوت های رنگی ظریفی دارند بررسی کنید. دقت نمایید که برخی از آنها سردتر به نظر می رسند و برخی از آنها گرمتر هستند. در صورت امکان از نور روز برای بررسی این تفاوت ها بهره بگیرید. شما میتوانید از یکی از تم های مشکی که کمی  به روشنی مایل است به جای مشکی خالص استفاده کنید.

تم رنگی
سعی کنید انواع این تم ها را که تفاوت های رنگی ظریفی دارند بررسی کنید.

در صورت نیاز به مشاوره تخصصی و رایگان میتوانید با شماره 77650164-021 استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *