09125261279

مقاله

۳۱ تیر ۱۴۰۲

بهینه سازی کابینت های کنج آشپزخانه

در  طرح یک آشپزخانه ال یا یو شکل اغلب یک سوال پیش می آید: با آن کابینت گوشه ای چه کار کنم؟کابینت های کنج می‌توانند فضای  زیادی را فراهم کنند، اما همیشه وسایل را خیلی در دسترس نمی‌گذارند. آن وسایلی را که در کابینت های گوشه گذاشته‌اید ممکن است دیگر هرگز نور روز را نبینند، صرفاً به این دلیل که نمی‌خواهید آن را از فرورفتگی‌های عمیق یک کابینت گوشه‌ای بیرون بیاورید. با این حال برای بهینه سازی کابینتهای کنج گزینه‌هایی وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند از هر گوشه آشپزخانه‌تان بهترین استفاده را ببرید. در اینجا چند راه حل برتر برای بهینه سازی کابینتهای کنج آشپزخانه آورده شده است.

شما میتوانید مقاله چیدمان کابینت آشپزخانه و انواع آن را بخوانید.

سبد مخصوص بهینه سازی کابینتهای کنج مدل دلفینی

به لطف این اکسسوری شما میتوانید به راحتی پس از باز کردن درب کابینت به تمام محتویات داخل کابینت های کنج دسترسی داشته باشید.  سبد های این اکسسوری حول یک محور چرخیده و تمام محتویات داخل خود را به بیرون  هدایت می کند. این سبد ها فضای کابینت را کمی کاهش می‌دهد، اما بیرون آوردن وسایل متوسط مانند میکسرها و مخلوط‌کن‌ها یا ظروف را بسیار آسان‌تر می‌کند.

اکسسوری دلفینی مخصوص کابینت های کنج
کابینت های کنج بهینه سازی شده فضای مناسبی در اختیار شما می گذارد.

سبد های ریلی کابینت کنج

اکسسوری هایپیشرفته‌تر از قفسه‌های دلفینی وجود داردکه توسط مجموعه‌ای از لولاها و ریل ها  به هم متصل شده‌اند، که به بهینه سازی کابینتهای کنج شما کمک شایانی می کنند. اساساً قفسه اول با در بیرون می آید و قفسه دیگر را به دنبال خود بیرون می کشد. این نوع از سبد ها می تواند کمی بیشتر از سبد های دلفینی  هزینه داشته باشد، اما زمانی که استفاده از  فضا برای شما مهم باشد، می تواند ارزش آن را داشته باشد که بتوانید واقعاً از هر سانت از فضای کابینت خود استفاده کنید.

بهینه سازی کابینتهای کنج با اکسسوری
برای دسترسی راحت به فضای کابینت های کنج آشپزخانه، اکسسوری ها مفید هستند.

بهینه سازی کابینتهای کنج با کابینت‌های زاویه‌دار

این کابینت ها به شکل پنج ضلعی است که از تمام گوشه استفاده می کند. اگر جلوی یک کابینت پنج ضلعی به اندازه کافی پهن باشد، دسترسی به داخل آن نسبتاً آسان خواهد بود. این کابینت  می تواند مکان خوبی برای نگهداری وسایل بزرگ که کمتر مورد استفاده قرار می گیرند باشد.

در مورد کابینت های دیواری زاویه دار، بهتر است آنها را با کابینت زمینی زاویه دار ست کنید.زیرا اگر یک کابینت دیواری زاویه دار را با یک کابینت کنج استاندارد مورد بهره بردای قرار گیرد، به دلیل بیرون زدگی کابینت دیواری امکان استفاده از پیشخوان کابینت زیرین خود را دشوار می کند. با این حال، کابینت زاویه دار زمینی با کابینت دیواری  گوشه معمولی ترکیب مناسبی است و فضای کار زیادی به شما می‌دهد.

بهینه سازی کابینتهای کنج با کابینت زاویه دار
این کابینت ها می توانند مکان خوبی برای نگهداری وسایل بزرگ که کمتر مورد استفاده قرار می گیرند باشد.

کشوهای گوشه ای

کشوهای گوشه گزینه دیگری است برای بهینه سازی کابینت های کنج می باشد. آنها مستقیماً بیرون می آیند اما به نسبت کابینت های زاویه دار فضای ذخیره سازی کمتری را اختیار شما می گذارند. مزیت قابل توجه آن ها نسبت به کابینت های زاویه دار، صرف هزینه کمتر در قسمت صفحه کابینت است. بسته به متریال صفحه کابینت شما، صفحه کابینت زاویه دار می تواند هزینه اضافی زیادی را به همراه داشته باشد اما کابینت کشو کنج به شما این امکان را می‌دهد که صفحه خود را به شکل ال حفظ کنید و در عین حال فضای کشو مناسبی داشته باشید. کشوهای گوشه ای برای نگهداری اقلام کوچک به خوبی کار می کنند و آنها را به مکانی مناسب برای نگهداری آنها تبدیل می کنند.

کشو کنج
کشوهای گوشه گزینه دیگری است برای بهینه سازی کابینت های کنج می باشد.

قفسه های گوشه ای

استفاده از قفسه های باز برای برخی از قسمت ها، یک ویژگی جذاب را در آشپزخانه  ایجاد می کند و به شما امکان می دهد کتاب های دستور پخت و سایر لوازم ضروری روزانه و یا دکوری را به راحتی در اختیار داشته باشید.

بهینه سازی کابینتهای کنج

 سینک های گوشه ای

اگر  لوله کشی آشپزخانه شما این امکان را به شما بدهد، سینک کنج می تواند استفاده ای کاربردی و زیبا برای گوشه آشپزخانه باشد. این چیدمان،  فضای بیشتری در اطراف سینک به شما  می‌دهد و گوشه پشتی آن به عنوان یک نقطه عالی برای وسایل ضروری مانند مایع ظرفشویی  است.

بهینه سازی کابینتهای کنج توسط سینک
سینک کنج می تواند استفاده ای کاربردی و زیبا برای گوشه آشپزخانه باشد.

کابینت ال شکل گزینه ای ایده آل در بهینه سازی کابینتهای کنج

از نظر من مناسب ترین گزینه برای بهینه سازی کابینت های کنج می باشد. فضای کاملا در دسترس  با حداکثر استفاده را در اختیار شما می گذارد. هزینه اضافی به شما تحمیل نمی کند و برای تمام فضاها  قابل اجرا می باشد. فقط باید از لولا های با کیفیت بالا برای درب های آن استفاده کنید. کابینت های ال شکل یک فضای کاربردی مناسب در گوشه ها و ظاهری سازگار با دیگر کابینت ها را به شما می دهد.

کابینتهای کنج  ال شکل
کابینت ال شکل مناسب ترین گزینه برای بهینه سازی کابینت های کنج می باشد.

۵ پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *