09125261279

مقاله

۲۸ شهریور ۱۴۰۲

سه ناحیه اصلی آشپزخانه

کابینت های آشپزخانه ظروف آشپزی شما را نگهداری می کنند، فضایی را برای آماده سازی و تمیز کردن در اختیار شما قرار می دهند، و البته مکانی را نیز فراهم می کنند که بتوانید غذا بپزید. وقتی کابینت ها به طور برنامه ریزی شده طراحی شده باشند به طور منطقی کارایی آشپزخانه شما بالا می رود و لحظات بهتری را در آشپزخانه تجربه می کنید. در اینجا نحوه دستیابی به کارآمدی در سه ناحیه اصلی آشپزخانه آورده شده است.

سه ناحیه اصلی آشپزخانه

سه ناحیه اصلی آشپزخانه شامل سینک، گاز و یخچال می شود. در حالت ایده آل در یک آشپزخانه، یخچال باید در نزدیکترین نقطه به ورودی آشپزخانه قرار داشته باشد و سینک بین گاز و یخچال. به این نوع از چیدمان کابینت مثلث کاری می گویند. البته این یک حالت ایده آل است نه یک قانون! این نوع چیدمان کابینت فعالیت شما را کارآمد و آسان تر می کند.

سه ناحیه اصلی آشپزخانه یخچال و سینک و گاز است.
سه ناحیه اصلی آشپزخانه شامل سینک، گاز و یخچال می شود.

1-یخچال

اکثر طراحان کابینت توصیه می کنند که یخچال را در نزدیکی ورودی آشپزخانه قرار دهید. قرار دادن یک کابینت قدی به طول 40 تا 60 سانتی متر در کنار یخچال می تواند در سازماندهی و کارایی آشپزخانه شما موثر و مفید باشد. این کمد می تواند وسایل مرتبط با یخچال را در خود جای دهد.

یخچال یکی از سه ناحیه اصلی آشپزخانه است.
اکثر طراحان کابینت توصیه می کنند که یخچال را در نزدیکی ورودی آشپزخانه قرار دهید.

2-یکی از سه ناحیه اصلی سینک می باشد.

در اطراف سینک برای آرامش و سازماندهی آشپزخانه خود فضای آماده سازی و نظافت را در نظر بگیرید. همیشه در اطراف سینک و در این قسمت ها لیوان ها و ظروف روزمره به همراه ظروف زباله وجود خواهد داشت. در یک یا هر دو طرف سینک فضای 50 تا 90 سانتی متر برای نظافت بگذارید. همچنین فضایی حدودا 90 سانتی متر برای آماده سازی در اطراف سینک برای خود لحاظ کنید. نکته ای دیگر که بسیار مهم است جانمایی ماشین ظرفشویی کنار سینک است. حتما این کار را انجام دهید.

شما میتوانید مقاله سینک آشپزخانه و چهار نکته برای انتخاب مناسب را بخوانید.

سینک ظرفشویی
نکته ای که بسیار مهم است جانمایی ماشین ظرفشویی کنار سینک است.

3-اجاق گاز

اطراف اجاق گاز محل کار شما برای پخت و پز است. بنابراین کابینت های اطراف آن را طوری طراحی کنید که محل قرار گیری ظروف مرتبط با آشپزی اعم از قابلمه ها و ماهیتابه ها باشد. اگر فضا به شما اجازه می دهد حدود 80 سانتی متر در دو طرف اجاق گاز خود را به مناطق کاری اختصاص دهید. همچنین کابینت هایی را در نزدیکی اجاق گاز به ادویه ها و ظروف سرو غذا اختصاص دهید.

اجاق گاز از مهم ترین قسمت های آشپزخانه است.
کابینت های اطراف اجاق گاز را طوری طراحی کنید که محل قرار گیری ظروف مرتبط با آشپزی اعم از قابلمه ها و ماهیتابه ها باشد.

در صورت نیاز به مشاوره رایگان میتوانید با شماره 77650164-021 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *