09125261279

مقاله

۲۱ مهر ۱۴۰۲

طراحی جزیره آشپزخانه

آشپزخانه یکی از پیچیده ترین فضاها برای طراحی در یک خانه است و طراحی جزیره مناسب سخت تر. در حالی که هیچ فرمول مشخصی برای تعیین نحوه طراحی جزیره وجود ندارد، برخی از دستورالعمل های اندازه گیری می توانند در طراحی جزیره آشپزخانه به ما کمک کنند.

وظیفه جزیره چیست؟

قبل از اینکه در مورد فضای ذخیره سازی و سبک جزیره آشپزخانه مورد نظر خود فکر کنید، تعیین کنید که عملکرد اصلی جزیره آشپزخانه شما چه خواهد بود. سبک اکثر جزیره های آشپزخانه بدین گونه است که یک سمت به عنوان میز کار در نظر گرفته میشود و یک سمت دیگر محل جانمایی صندلی های جزیره جهت معاشرت و صرف وعده های غذایی میشود. با همه این اوصاف ببنید تاکید شما بر چه چیزی خواهد بود و از جزیره آشپزخانه چه انتظار عملکردی دارید؟ کار آماده سازی، آشپزی، نظافت، غذا خوردن، ذخیره سازی یا سرگرمی؟ شاید وظایف متعددی برای جزیره آشپزخانه خود در نظر داشته باشید. اگر می خواهید سینک یا اجاق گاز را در جزیره خود داشته باشید، به فضای بیشتری نیاز دارید. اگر از آن فقط برای وعده های غذایی استفاده میشود، نحوه چیدمان صندلی باید اولویت شما باشد.

شما میتوانید مقاله چیدمان جزیره آشپزخانه را مطابق با نیازهای خانواده خود برنامه ریزی کنید را بخوانید.

بحث در مورد طراحی جزیره آشپزخانه در واقع فقط یک زیرمجموعه کوچک از مسائلی است که از طراحی کلی آشپزخانه و فضای اطراف آن نشأت میگیرد. در طرح کلی، آنچه به جزیره تفویض می‌شود، بخشی از جریان کلی الگوهای کار و زندگی است. جزیره بخشی از یک راه حل است و این جایی است که بیشتر بحث باید متمرکز شود. سپس میتوان به جزئیات جزیره آشپزخانه پرداخت. در واقع طراحی جزیره آشپزخانه باید در امتداد طراحی آشپزخانه و نحوه کلی سبک زندگی وفعالیت شما باشد. طراحی جداگانه جزیره آشپزخانه بدون توجه به این مسائل میتواند مختل کننده جریان و کارآمدی آشپرخانه باشد.

وظیفه جزیره چیست؟
تعیین کنید که عملکرد اصلی جزیره آشپزخانه شما چه خواهد بود.

در طراحی جزیره آشپزخانه خود به چه وسایلی نیاز دارید؟

اگر تصمیم گرفته اید که از سینک یا گاز در جزیره آشپزخانه خود استفاده کنید، باید برای عملکرد مناسب جزیره برنامه ریزی کنید. مثلا اگر قرار است سینک در جزیره باشد، احتمالا به جانمایی ماشین ظرفشویی در جزیره آشپزخانه نیاز دارید. همچنین باید به مناطق آماده سازی اطراف سینک نیز توجه شود. اگر در حال نصب اجاق گاز هستید، فضای مورد نیاز برای هود را در نظر بگیرید.

فهرستی از همه چیزهایی که در جزیره خود می خواهید، هنگام طراحی جزیره آشپزخانه به ترتیب اولویت تهیه کنید. ممکن است نتوانید همه چیز را در جزیره خود به دست آورید، اما سعی کنید حداقل پنج ویژگی برتر خود را هنگام طراحی جزیره آشپزخانه به دست آورید.

شما میتوانید مقاله جزیره آشپزخانه و شش نکته مهم را بخوانید.

در طراحی جزیره آشپزخانه خود به چه وسایلی نیاز دارید؟
اگر تصمیم گرفته اید که از سینک یا گاز در جزیره آشپزخانه خود استفاده کنید، باید برای عملکرد مناسب جزیره برنامه ریزی کنید.

چقدر فضای ذخیره سازی نیاز دارید؟

بسیاری از این موارد به چیدمان کابینت آشپزخانه شما بستگی دارد. اگر فضای زیادی برای کابینت در آشپزخانه دارید، ذخیره سازی جزیره ممکن است در اولویت نباشد. اگر قرار است جزیره قسمت اصلی آماده سازی شما باشد، سینک و سایر وسایل و همچنین فضای کافی پیشخوان جزیره ممکن است در اولویت باشند. در صورت استفاده از جزیره به عنوان میز کار سعی کنید محلی را برای وسایل پرکاربرد در جزیره یا نزدیک آن در نظر بگیرید. به طور معمول در طراحی جزیره آشپزخانه، دو کابینت به عمق 60 سانتی متر پشت به پشت، عرض یک جزیره آشپزخانه  را تشکیل می دهند. اما مطمئن شوید که جزیره شما خیلی بزرگ نیست و فضای کافی در اطراف آن وجود دارد. همچنین ابعاد جزیره نباید مانع عملکرد و کارایی آشپزخانه شود.

شما میتوانید مقاله برای یک جزیره آشپزخانه چقدر فضا نیاز دارید؟ را بخوانید.

چقدر فضای ذخیره سازی در جزیره آشپزخانه نیاز دارید؟
ابعاد جزیره نباید مانع عملکرد و کارایی آشپزخانه شود.

ارتفاع جزیره آشپزخانه چقدر باید باشد؟

اول از همه ارتفاع صندلی خود را تعیین کنید. اگر می خواهید صندلی های ارتفاع بلند به سبک صندلی های بار را استفاده کنید ارتفاع مناسب برای جزیره حدود 110 سانتی متر است. همچنین میتوانید جزیره آشپزخانه را در دو سطح طراحی کنید. یک سمت با ارتفاع کمتر برای کارهای آماده سازی و سمت ناهارخوری بالاتر برای قرار دادن صندلی ها. در صورتی که از صندلی هایی با ارتفاع استاندارد استفاده میکنید ارتفاع 90 سانتی متر برای جزیره آشپزخانه مناسب است. همچنین بین 30 تا 45 سانتی متر فضای قرارگیری پا برای نشستن راحت لحاظ نمایید.

شما میتوانید صندلی جزیره و چند ایده خلاقانه را ببینید.

ارتفاع جزیره آشپزخانه چقدر باید باشد؟

طراحی جزیره آشپزخانه بر اساس چیدمان کابینت آشپزخانه

سازماندهی مناسب آشپزخانه مستلزم طراحی منسجم هر قسمت است. مطمئن شوید که قسمت کاری پیشخوان جزیره آشپزخانه شما میتواند با پیشخوان کابینت مقابل تعامل داشته باشد. هنگام طراحی جزیره آشپزخانه از خود بپرسید آیا این سبک جزیره آشپزخانه شما منطقی خواهد بود؟ آیا می تواند عملکرد مناسبی به شما ارائه دهد؟ این طراحی جزیره آشپزخانه عملکرد آشپزخانه را مختل نمیکند؟ باعث افزایش فعالیت شما در آشپزخانه نمیشود؟ سوالاتی از این گونه به شما در طراحی هر چه بهتر جزیره آشپزخانه کمک میکند. فاصله بین کابینت اطراف جزیره و جزیره را حتما بررسی کنید. 80 سانتی متر حداقل فضای حرکتی اطراف جزیره است اما سعی نمایید 100 سانتی متر فضای حرکت در اطراف جزیره خود داشته باشید.

طراحی جزیره آشپزخانه بر اساس چیدمان کابینت آشپزخانه
سازماندهی مناسب آشپزخانه مستلزم طراحی منسجم هر قسمت است.

در صورت نیاز به مشاوره تخصصی و رایگان میتوانید با شماره 09125261279 تماس حاصل فرمایید.

۲ پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *