09125261279

مقاله

۲۰ مهر ۱۴۰۲

نورپردازی پیشخوان کابینت آشپزخانه

صفحه کابینت هر آشپزخانه فضای کاری است که برای ایجاد یک محیط امن، کاربردی و راحت نیاز به نور مناسب دارد. نورپردازی مناسب پیشخوان کابینت باعث می شود آشپزخانه شما بهتر کار کند. در عین حال زیبایی را به قلب خانه شما می بخشد.

اگر در حال بازسازی آشپزخانه خود هستید یا فقط به دنبال نورپردازی آشپزخانه هستید، خواندن این مقاله به شما کمک میکند تا بتوانید نوری مطبوع و ایده آل برای فعالیت در آشپزخانه خود داشته باشید.

شما میتوانید مقاله نور آشپزخانه ایده آل و مدرن را بخوانید.

کانترها را روشن کنید

یکی از رایج‌ترین اشتباهات در نورپردازی پیشخوان کابینت آشپزخانه، اضافه کردن چراغ‌های سقفی در مراکز آشپزخانه به جای بالای فضاهای کاری مانند سینک، اجاق گاز، جزیره و کانترها میباشد. نصب چراغ در مرکز سقف آشپزخانه(به عنوان نور وظیفه) باعث ایجاد سایه و تاریکی در جایی میشود که محل کار و فعالیت شما میباشد. در حقیقت با قرار چراغ ها مستقیماً در بالای مرکز کانتر یا صفحات کابینت آشپزخانه، شما یک محیط امن برای فعالیت خود تامین مینمایید.

کانترها را روشن کنید

با سایه‌ها مبارزه کنید

با جانمایی درست چراغ ها در محدوده سینک و اجاق گاز سایه های نامطلوب را از بین ببرید. چراغ های زیر کابینت دیواری یا دیوارکوب های متعدد در بالای سینک میتوانند این کار را برای شما انجام دهند. برای قسمت گاز از چراغ های هود و نصب چراغ در زیر کابینت های دیواری کنار گاز استفاده کنید.

با سایه‌ها مبارزه کنید
با جانمایی درست چراغ ها در محدوده سینک و اجاق گاز سایه های نامطلوب را از بین ببرید.

نورپردازی پیشخوان جزیره

 بسته به سبک کابینت  و آشپزخانه میتوان نور مناسب را برای جزیره آشپزخانه تامین کرد. برای نورپردازی پیشخوان جزیره در صورتی که سبک کابینت و آشپزخانه شما کلاسیک است پیشنهاد میکنم تمرکز بیشتر خود را برای تهیه آویز مناسب برای بالای جزیره بگذارید. در صورتی که سبک کابینت و آشپزخانه شما مدرن است یک ردیف از چراغ‌های هالوژنی فرورفته در سقف راهی عالی برای روشن کردن یکنواخت جزیره، پیشخوان‌ها و کابینت‌ها است.

شما میتوانید مقاله چراغ های آویز جزیره آشپزخانه را بخوانید.

نورپردازی پیشخوان جزیره

برای نورپردازی پیشخوان کابینت چراغ‌ها را زیر کابینت‌ اضافه کنید

مهم نیست که تا چه حد نورهای بالای پیشخوان را به خوبی جانمایی کنید! کابینت‌های دیواری همیشه مقداری از نور را مسدود می‌کنند و فضای زیر خود را تاریک می‌کنند. برای مبارزه با این مشکل و نورپردازی صحیح پیشخوان های زیر کابینت دیواری چراغ هایی را زیر کابینت دیواری اضافه کنید. بهترین محل برای نصب چراغ زیر کابینت دیواری وسط یا انتهای کابینت ها میباشد. در صورتی که هم از نورهای بالای پیشخوان کابینت استفاده میکنید و هم نورهای زیر کابینت دیواری، توصیه میکنم از چراغ های زیر کابینتی که به اندازه کافی روشن هستند استفاده کنید تا نور موجود بر روی صفحه کابینت را متعادل کنند.

برای نورپردازی پیشخوان کابینت چراغ‌ها را زیر کابینت‌ اضافه کنید.
هترین محل برای نصب چراغ زیر کابینت دیواری وسط یا انتهای کابینت ها میباشد.

در صورت نیاز به مشاوره تخصصی و رایگان با شماره 09125261279 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *