09125261279

مقاله

۲۰ شهریور ۱۴۰۲

نور آشپزخانه ایده آل و مدرن

هنگامی که  یک کابینت آشپزخانه فاقد جذابیت است اغلب به انتخاب نور ضعیف مربوط می شود. آشپزخانه قلب اکثر خانه ها است، بنابراین مهم است که نور آشپزخانه مناسبی را انتخاب کنید که حسی خوشایند ایجاد کند.

شما میتوانید مقاله نورپردازی آشپزخانه و نحوه انتخاب آن را بخوانید.

یک آشپزخانه برای داشتن روشنایی مناسب باید به سه نوع نور مجهز شود:

1- نور محیطی

2- نور متمرکز یا ناحیه ای

3- نور دکوری

نور «ناحیه ای» به شما کمک می کند تا کارهای خود مانند آماده ‌سازی و پخت و پز را انجام دهید، نور «محیطی» حرکت در فضای محیط را برای شما میسر می نماید و نورهای “بصری” به آشپزخانه احساس جذابیت و راحتی می بخشد.

نور محیطی

طراحان آن را “نور محیط” می نامند، که به ما کمک می کند بدانیم کجا هستیم و به کجا می رویم. اینکه این نور به چه گونه ای در آشپزخانه شما جانمایی شود به فضای شما و نوع کابینت و طرح آن بستگی دارد.  چراغ‌های مخفی زیر کابینت های زمینی گزینه‌ای عالی هستند زیرا کف را روشن می‌کنند و نور را از جلوی کابینت منعکس می‌کنند تا نور آشپزخانه را تامین کنند. دیوارکوب ها راه دیگری برای تامین نور آشپزخانه هستند که می توانند به شما در جهت یابی بهتر آشپزخانه کمک کنند.

نور آشپزخانه ایده آل و مدرن

نور ناحیه ای

نور آشپزخانه شما باید با ایجاد یک فضای کاری کاربردی شروع شود. افزودن چراغ‌ها در جاهایی که بیشتر به آن‌ها نیاز دارید، مانند میز، سینک و اجاق گاز، به شما امکان می‌دهد کارهای دستی را در فضایی روشن و ایمن انجام دهید. ما برای دیدن کارهایی که انجام می‌دهیم به نور نیاز داریم، مخصوصاً هنگام استفاده از چاقوهای تیز و اجاق گاز. شما می خواهید از خود محافظت کنید، بنابراین تامین نور آشپزخانه بسیار مهم است.

قرار دادن چراغ ها در بالای آشپزخانه و نه روی میزها (جایی که واقعاً مورد نیاز است)  یکی از رایج ترین اشتباهات مردم است. در نتیجه، در نهایت با سایه‌هایی بر روی سینک و نواحی آماده ‌سازی خود مواجه می‌شوید و دیدن کاری که انجام می‌دهید تقریبا سخت و آزار دهنده می شود.

به این فکر کنید که در آشپزخانه باید کجا را به وضوح ببینید مانند مناطق آشپزی، شستشو و آماده سازی، و روشنایی مناسب را انتخاب کنید. مطمئن شوید که چراغ هایی که انتخاب می کنید نور آشپزخانه شما را تامین می کنند، سپس مطمئن شوید که آنها را در نقاط مناسب قرار داده اید. اضافه کردن نور در زیر کابینت های دیواری  راه دیگری برای افزایش دید در مناطق آماده سازی و پخت و پز است. همچنین می‌تواند در یک آشپزخانه اوپن، نورپردازی عالی در شب ایجاد کند.

برای توصیف زیبایی و جلوه ای که این نور به محیط می دهد به یک کلمه اکتفا میکنم: وصف ناشدنی!

فراموش نکنید که جانمایی مناسب و استفاده از چراغ های با کیفیت رنگ مناسب در رسیدن به نور آشپزخانه ایده آل الزامیست!!

شما میتوانید مقاله نورپردازی پیشخوان کابینت آشپزخانه را بخوانید.

نور آشپزخانه ایده آل و مدرن با نور ناحیه ای
برای توصیف زیبایی و جلوه ای که این نور به محیط می دهد به یک کلمه اکتفا میکنم: وصف ناشدنی!

نور دکوری آشپزخانه

نورهای ویترینی، که به عنوان چراغ‌های تاکیدی نیز شناخته می‌شوند، همگی یک ویژگی مشترک دارند: آن‌ها به فضا کمک می‌کنند تا احساس جذابیت و راحتی بیشتری داشته باشد. مهم نیست برای تامین نور آشپزخانه خود از کابینت های نورانی، لوستر، دیوارکوب یا آویز استفاده می کنید، چراغ های ویترین باید از هر جایی که ایستاده یا نشسته اید قابل مشاهده باشد. به این ترتیب شما باید همیشه از این نورپردازی خوب بهره مند باشید. چراغ های دکوری نیز ممکن است به شما در انجام کارهای کاربردی در آشپزخانه کمک کنند، اما هدف اصلی آنها جلب توجه و ایجاد احساس جذابیت و آرامش کامل در آشپزخانه است.

نور آشپزخانه ایده آل و مدرن
نورهای دکوری به فضا کمک می‌کنند تا احساس جذابیت و راحتی بیشتری داشته باشد.

ویژگی مورد نیاز نور آشپزخانه مدرن

“دیمر” به شما کمک می‌کند تا نور آشپزخانه خود را در حالت دلخواه تنظیم کنید.

دیمر

با تغییر مکان خورشید در آسمان، نیاز به روشنایی نیز تغییر می کند. در طول روز، نور طبیعی پنجره ها ممکن است تمام روشنایی مورد نیاز شما را تامین کند. اما در شب، شما می خواهید آشپزخانه خود را برای پختن غذا روشن تر و برای پذیرایی از مهمانان جذاب تر کنید. افزودن دیمر به نور آشپزخانه شما، کلید تنظیم روحیه است.

ترکیب خوبی از چراغ محیطی همراه با چراغ های ناحیه ای برای مناطق آماده سازی ، روشنایی کاربردی و در عین حال خوشایند را در آشپزخانه ایجاد می کند. وجود آنها روی سوئیچ‌های قابل تنظیم مجزا باعث می‌شود که همیشه نور مناسب و دلپذیر خود را داشته باشید.

دیمر
دیمر به شما کمک می‌کند تا نور آشپزخانه خود را در حالت دلخواه تنظیم کنید.

یاد آوری این نکته ضروری است که جانمایی درست و استفاده از نورهای مناسب با محیط شما در کمال جذابیت و زیبایی کابینت و آشپزخانه شما فوق العاده موثر است.

برای مشاوره تخصصی و رایگان میتوانید با شماره 77650164-021 تماس حاصل نمایید.

۴ پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *