09125261279

مقاله

۲۹ تیر ۱۴۰۲

برای یک جزیره آشپزخانه چقدر فضا نیاز دارید؟

نصب جزیره میتواند آشپزخانه شما را از بسیاری جهات بهبود بخشد. با طراحی خوب، حتی آشپزخانه های کوچکتر نیز میتوانند از آن بهره مند شوند. یک چیدمان جزیره ای که به خوبی برنامه ریزی و طراحی شده باشد می تواند گردش کار مناسب و یک فضای راحت را برای تهیه و پخت غذا فراهم کند. همچنین اغلب فضایی را برای غذاخوری و کار فراهم می کند. اما در حالی که یک چیدمان خوب برنامه ریزی شده لذت زیادی را ارائه می دهد، یک جزیره آشپزخانه با طراحی ضعیف می تواند خسته کننده باشد. این امر به ویژه در صورتی صادق است که فضای کافی برای شروع جزیره وجود نداشته باشد. اگر قصد دارید یک جزیره در آشپزخانه داشته باشید، این نکات را دنبال کنید تا به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا فضای کافی برای ایجاد یک جزیره برای شما وجود دارد یا خیر.

یک سایز برای همه مناسب نیست

وقتی صحبت از جزیره آشپزخانه به میان می آید، تصور نکنید که اگر آشپزخانه شما کوچک است،نصب جزیره امکان پذیر نخواهد بود، یا اینکه نمی توانید گزینه های مورد نظر خود را در آن قرار دهید(البته حداقل فضا شرط ضروریست). حتی در جایی که فضا محدود است، امکانات زیادی برای ساخت جزیره وجود دارد. اکثر طراحان آشپزخانه و کابینت سازها گزینه‌هایی با عمق کمتر، ارتفاع سفارشی یا کابینت‌های فوق‌العاده متناسب با طراحی خاص و فضایی که برای آن در نظر گرفته شده است، ارائه می‌دهند.

حداقل فضای مناسب برای جزیره آشپزخانه

وقتی مشتریان می پرسند که آیا جایی برای یک جزیره دارند یا خیر؟ طراحان کابینت باید عواملی مانند تعداد افراد در خانه و نحوه استفاده از فضا را در نظر بگیرند. اما قبل از هر چیز، آنها باید اندازه فضای آشپزخانه را بدانند.

در یک آشپزخانه قسمت اصلی مربوط به کابینت هایی است که در امتداد دیوارها قرار می گیرند. عمق کابینت های زمینی حدود (60 سانتی متر) خواهد بود. در طراحی، باید بین کابینت های اصلی و کابینت جزیره حداقل فاصله استاندارد را در نظر بگیرید. این فضا بین دو منطقه کاری است که رفت و آمد زیادی در آن انجام میشود. فاصله ایده آل برای این منطقه  (1 متر) است. شما باید فضای کافی برای حرکت آزاد و ایمن در اطراف جزیره و در سراسر آشپزخانه داشته باشید. اما حداقل فضا با سخاوتمندی تمام (80 سانتی متر) است.این کمترین فاصله ممکن برای عبور ایمن و بدون مانع است. یک منطقه خالی با این فاصله برای یک نفر که در آشپزخانه کار می کند مناسب است، اما در حالت ایده آل برای دو نفر مناسب نیست و می تواند خطرناک باشد.

همچنین باید مسائل گوناگون را در نظر بگیرید به طوری که تمام درها، کشوها، اجاق ها و ماشین های ظرفشویی با خیال راحت و بدون مانع باز و یا جابجا  شوند. به طور بالقوه خطرناک ترین مورد همیشه درب ماشین ظرفشویی است. این درها به سمت پایین باز می شوند، بنابراین اگر از کنار آن عبور کنید، خطر زمین خوردن، آسیب دیدن خود یا دیگران را دارید. به خصوص اگر چاقو یا غذای داغ حمل می کنید خطرناک است. به این ترتیب، بهتر است فضای بیشتری بگذارید.

بنابراین شما با اختصاص (60 سانتی متر) از فضای خودتان به کابینت های زمینی و حداقل (80 سانتی متر)  به فضای رفت و آمد(با در نظر گرفتن مسائل دیگر) میتوانید متوجه شوید که آیا فضایی برای جزیره دارید یا خیر.

جزایر می توانند از نظر اندازه و شکل متفاوت باشند.

یک جزیره آشپزخانه چند منظوره برنامه ریزی کنید

یک جزیره آشپزخانه می تواند بسیار کارآمد باشد اگر از ابتدا به عنوان یک ایستگاه کاری چند منظوره برنامه ریزی شود. به عنوان مثال می توان جزیره را به عنوان محلی برای گذاشتن صندلی برای استراحت و یا صرف وعده غذایی، انباری کوچک یا فضای کاری طراحی کرد. چیدمان باید به گونه ای در نظر گرفته شود تا نیازهای مالک را برآورده کند و در عین حال ظرفیت استفاده از فضا را به حداکثر برساند. زیبایی طرح جزء جدایی ناپذیر کار میباشد!

شما میتوانید مقاله طراحی جزیره آشپزخانه را بخوانید.

تناسب را حفظ کنید

جزایر می توانند از نظر اندازه و شکل متفاوت باشند اما اندازه متوسط ​​یک جزیره آشپزخانه حدود  (100 در 200 سانتی متر) است.برای جزایر دارای این ابعاد فضای منطقه رفت و آمد در حدود (100 سانتی متر) است. اما اندازه یک جزیره معمولاً با فواصل اطراف آن تعیین می‌شود، بنابراین منطقی است که آشپزخانه های بزرگ‌تر بتوانند جزایر بزرگ‌تری را ایجاد کنند. اما چیزی بیش از حد بزرگ می تواند زیبایی آشپزخانه شما را خراب کند. یک طراح کابینت خوب آشپزخانه به شما کمک می کند تا ابعاد مناسب جزیره خود را مشخص کنید.

شما میتوانید مقاله جزیره آشپزخانه و شش نکته مهم را بخوانید.

با عدم تناسب ابعاد جزیره با فضای اطراف آن، در خطر ایجاد محیطی تنگ با گردش کار غیرعملی و ناکارآمد هستید. حتی حرکت در اطراف جزیره اگر خیلی بزرگ باشد می تواند کاری طاقت فرسا باشد. همچنین، در یک فضای بزرگتر منطقی است که فضای رفت و آمد وسیع‌تر وجود داشته باشد. البته این فضا هم باید متناسب باشد. بی قوارگی زیبا نیست!

۲ پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *