09125261279

مقاله

۱۹ شهریور ۱۴۰۲

طراحی کابینت و چند مشکل رایج آشپزخانه

وقتی صحبت از بازسازی آشپزخانه به میان می آید، طراحان کابینت شکایات مشابهی را از صاحبان خانه در مورد آنچه در آشپزخانه آنها اشتباه یا ناامیدکننده است می شنوند. بیشتر این مشکلات تکراری ناشی از عدم طراحی کابینت آشپزخانه با در نظر گرفتن نیازهای مالکان است.

اگر طراح کابینت حرفه ای را استخدام کنید، آنها وقت خود را صرف این سوال می کنند که چگونه در خانه خود زندگی می کنید؟ چگونه از کابینت آشپزخانه خود استفاده می کنید یا می خواهید استفاده کنید؟ و در مورد سبک زندگی، سلیقه و عادات شما.

طراح کابینت به فضاسازی اهمیت می دهد

یکی از رایج‌ترین مشکلات طراحی کابینت که ناشی از برنامه‌ریزی ضعیف است، فضاسازی ناکافی است. فضای کم کابینت آشپزخانه به راحتی می تواند منجر به درهم ریختگی، آشفتگی و ناامیدی شود. با این حال، حتی در آشپزخانه‌های واقعاً کوچک، کابینت‌های دیواری و زمینی، سخاوتمندانه باید قابل دستیابی باشد. فقط برای به حداکثر رساندن کامل فضا به برنامه‌ریزی دقیق و گاهی رویایی نیاز دارید.

به عنوان مثال کابینت های گوشه  آشپزخانه می توانند از فضای بلا استفاده به کابینت های کاربردی تبدیل شوند. طراحی مناسب و اکسسوری ها این موضوع را امکان پذیر میکنند.

شما میتوانید مقاله بهینه سازی کابینت های کنج آشپزخانه را بخوانید

تفکر دقیق در مورد نیازهای خود از مراحل اولیه فرآیند طراحی کابینت، تضمین می کند که به اندازه کافی کابینت های شما کاربردی باشند و در دراز مدت، محیط آشپزخانه بسیار شادتری را ایجاد کنند.

کابینت کار حرفه ای به فضاسازی اهمیت میدهد.

چیدمان و گردش کار اشتباه

چیدمان نامناسب کابینت ها باعث می شود خیلی بیشتر از حد لازم کار کنید و در نهایت شما را از لذت بردن از آن باز می دارد. کابینت آشپزخانه شما باید به طور خاص برای شما کار کند، با یک گردش کار و چیدمان طراحی شده برای پاسخگویی به نیازهای فردی شما.

برای اینکه این اتفاق بیفتد، طراح کابینت باید در مورد سبک زندگی، عادات و الزامات آشپزخانه شما و همچنین تعداد افرادی که در خانه شما زندگی می کنند، چه کسی آشپزی را دوست دارد و سبک آشپزی ترجیحی شما را جویا شود. تمام این اطلاعات باید در برنامه ریزی چیدمان کابینت استفاده شود.

کمبود فضای کار در محل مورد نیاز، یک مشکل رایج طراحی کابینت آشپزخانه است. همچنین می تواند یکی از ناامید کننده ترین ها باشد، زیرا تامین فضای مورد نیاز شما تقریباً برای هر فعالیتی که در آشپزخانه خود انجام می دهید بسیار با اهمیت است. فضای کار بخشی از گردش کار آشپزخانه را تشکیل می دهد، بنابراین تعیین اینکه کجا و چه مقدار فضا نیاز دارید بسیار مهم است. یک اشتباه رایج این است که فضای کافی در کنار سینک یا اجاق گاز نمی گذارید. اما وجود فضایی در کنار  اجاق گاز و سینک و فر ضروریست و برای ایمنی نیز مهم است. به عنوان مثال شما نباید غذای داغ را در سراسر آشپزخانه خود حمل کنید و به دنبال پیشخوانی باشید که آن را روی آن قرار دهید.

در طول برنامه ریزی برای طراحی کابینت، مهم است که در مورد تمام روش هایی که در حال حاضر از کابینت های خود و پیشخوان ها استفاده می کنید یا قصد استفاده از آنها را دارید، فکر کنید.

به عنوان مثال، ممکن است فضایی برای بیش از یک نفر برای آشپزی همزمان بخواهید، یا ممکن است فضایی بخواهید که شریک زندگی‌تان بنشیند و در حین آشپزی با شما صحبت کند، یا ممکن است مهم باشد که جایی برای بچه‌ها برای انجام تکالیفشان در نظر گرفته شود.

طراح حرفه ای کابینت به چیدمان کاربردی کابینت آشپزخانه اهمیت میدهد.
چیدمان کابینت آشپزخانه از اصول طراحی کابینت است.

ترافیک در محل کار شما

شما ممکن است فضای کافی برای بیش از یک نفر در آشپزخانه خود داشته باشید. با این حال، باید نحوه رسیدن به این هدف را در نظر بگیرید تا کاربران هنگام تلاش برای رسیدن به یخچال، فر یا سینک دچار دردسر نشوند.

این ممکن است به معنای راه‌اندازی دو منطقه آماده‌سازی مجزا و با فاصله مناسب باشد یا اینکه شما میخواهید اطمینان حاصل کنید آشپزخانه شما محل رفت و آمد نباشد. در این صورت نیاز است که وسایلی که اغلب اعضای خانواده از آن استفاده می‌کنند مانند یخچال، در حاشیه آشپزخانه شما باشند. بنابراین سایر اعضای خانه همچنان می‌توانند بدون نیاز به ورود کامل به آشپزخانه، از آن ها استفاده کنند.

فضای حرکتی در آشپزخانه برای طراح کابینت مهم است.
به فضای رفت و آمد در آشپزخانه هنگام طراحی کابینت اهمیت دهید.

عدم نور مناسب در طراحی کابینت

یکی دیگر از شکایات رایج نداشتن نور کافی برای کار در آشپزخانه است. نورپردازی مهم است، و نورهای متمرکز در فضای کار فوق العاده مهم تر. فضای کار مناطقی هستند که شما در حال تهیه و پختن غذا هستید، مانند قسمت های میز، اجاق گاز و سینک. پیشخوان هایی که برای تهیه غذا استفاده می شوند اغلب مستقیماً زیر کابینت های دیواری قرار می گیرند. بنابراین بدون روشنایی اضافی و نورهای ناحیه ای، این کابینت ها می توانند به راحتی سایه ایجاد کنند و سطح را تیره کنند و انجام کار را چالش برانگیز، آزار دهنده یا حتی خطرناک کنند.

برخورداری از نور کافی در آشپزخانه به راحتی امکان پذیر است. راه‌حل‌ها شامل چراغ هایی است که در قسمت زیرین کابینت‌های دیواری قرار میگیرند. یا روشنایی های داخل کابینت که به شما امکان می‌دهد به راحتی محتویات کامل کابینت‌های خود را ببینید. همچنین ممکن است یک نقطه کانونی برای نورپردازی کار خود قرار دهید، مانند نصب آویز بر روی یک جزیره، ترکیب موفقیت آمیز کاربردی بودن با تاثیر بصری بالا.

شما میتوانید مقاله نور آشپزخانه ایده آل و مدرن را در اینجا بخوانید

به نورپردازی اهمیت دهید.
نورپردازی مناسب علاوه بر کمک به شما، جذابیتی ویژه برای کابینت آشپزخانه شما به ارمغان می آورد.

پریزها با برنامه ریزی ضعیف

اغلب متوجه نمی شوید که پریزهای برق در جایی که به آنها نیاز دارید نیستند تا زمانی که کابینت ها نصب میشوند و زمان استفاده فرا میرسد! همه ما از آشپزخانه های خود به طور متفاوتی استفاده می کنیم و طراح کابینت باید هنگام طراحی نیازهای شما را در نظر بگیرد. پس از بیان خواسته های خود نترسید. اگر علاوه بر پریز های استاندارد، خروجی‌های اضافی می‌خواهید، این باید در زمان طراحی مدنظر گرفته شود.

در صورت نیاز به مشاوره تخصصی و رایگان میتوانید با شماره 77650164-021 تماس حاصل فرمایید.

۳ پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *