09125261279

مقاله

۲۷ شهریور ۱۴۰۲

کابینت آشپزخانه یو شکل

یک آشپزخانه یو شکل دارای سه دیوار با یک ضلع باز برای دسترسی است. کابینت آشپزخانه یو شکل میتواند فضایی کاربردی و چشم نواز را در اختیار شما بگذارد. البته اگر فاصله‌ کابینت های مقابل بیش از حد باشد، می‌تواند کارایی آشپزخانه را کاهش دهد.

به طور کلی،کابینت آشپزخانه های یو شکل فضای زیادی برای ذخیره سازی و سطح کار فراهم می کنند. همچنین شایان ذکر است که چیدمان‌ کابینت های یو شکل معمولاً گران‌تر از سایر چیدمان های کابینت هستند. نکاتی که در ذیل می آید می تواند در کارآیی و زیبایی کابینت آشپزخانه یو شکل شما موثر باشد.

شما میتوانید مقاله چیدمان کابینت آشپزخانه و انواع آن را بخوانید.

چیدمان خود را برنامه ریزی کنید

طول کابینت در یک آشپزخانه یو شکل می تواند تقریباً یکسان یا متفاوت باشد. در هر دو مورد، فرصتی برای طراحی کارآمد وجود دارد.اما نقطه شروع شما برای برنامه ریزی معمولاً به محل قرارگیری تجهیزات آشپزخانه مربوط می شود. بعد از آگاهی نسبت به این موضوع شما باید نسبت به سبک زندگی و نحوه فعالیت خود در آشپزخانه یک طرح کلی برای کابینت آشپزخانه خود در نظر بگیرید. سپس شما باید با حوصله فراوان با دقت بر روی جزئیات طرح خود را از نظر بصری به تکامل برسانید.

اگر سینک در وسط یکی از دیوارهای  آشپزخانه یو شکل قرار دارد اجاق گاز شما می تواند در هر یک از دو دیوار دیگر قرار گیرد. با این حال، بهتر است فاصله بین این دو بیش از حد نباشد. این می تواند فعالیت حرکتی شما را در آشپزخانه کاهش دهد.

یکی از نکاتی که هم در کارایی و هم زیبایی کابینت آشپزخانه یو شکل موثر است جریان ممتد کابینت های زمینی است. استفاده از کابینت های قدی و نیم قدی و یا شکستگی ها را در انتهای این جریان قرار دهید.

شما میتوانید مقاله کابینت کارآمد و پنج ویژگی ضروری را بخوانید.

کابینت آشپزخانه های یو شکل فضای زیادی برای ذخیره سازی و سطح کار فراهم می کنند.
یکی از نکاتی که هم در کارایی و هم زیبایی کابینت آشپزخانه یو شکل موثر است جریان ممتد کابینت های زمینی است.

در چیدمان کابینت آشپزخانه یو شکل از تقارن استفاده کنید

آشپزخانه های یو شکل فرصتی را برای تقارن در طراحی ارائه می دهند. تا زمانی که کارآمدی آشپزخانه به خطر نیفتد شما می توانید از تقارن برای زیبایی و تعادل در کابینت های آشپزخانه خود استفاده نمایید. برای استفاده بیشتر از تقارن شما می توانید سینک و اجاق گاز را در نقطه میانی دیوار ها جانمایی کنید.

البته استفاده از تقارن ضروری نیست. گاهی اوقات ساختار فضا به شما اجازه استفاده از تقارن را نمی دهد یا اینکه طرحی زیبا و کارآمد برای کابینت آشپزخانه خود در نظر گرفته اید که در آن تقارن جایگاهی ندارد.

در چیدمان کابینت آشپزخانه یو شکل از تقارن استفاده کنید
تا زمانی که کارآمدی آشپزخانه به خطر نیفتد شما می توانید از تقارن برای زیبایی و تعادل در کابینت های آشپزخانه خود استفاده نمایید.

در چیدمان کابینت آشپزخانه یو شکل فضای کار کارآمد را به حداکثر برسانید

ابعاد فضای آشپزخانه هر چه باشد، مهم نیست! اگر طراحی کابینت آشپزخانه یو شکل به خوبی صورت گرفته باشد جریان مطلوب فعالیت شما را تضمین می کند. با طراحی اصولی و برنامه ریزی شده فضای سخاوتمندانه پیشخوان و فضای ذخیره سازی کابینت ها را به حداکثر برسانید تا همه چیز در دسترس شما باشد. البته این موضوع نباید به جنبه بصری کابینت ها آسیب بزند.

شما میتوانید مقاله طراحی کابینت و چند مشکل رایج آشپزخانه را بخوانید.

در چیدمان کابینت آشپزخانه یو شکل فضای کار کارآمد را به حداکثر برسانید
اگر طراحی کابینت آشپزخانه یو شکل به خوبی صورت گرفته باشد جریان مطلوب فعالیت شما را تضمین می کند.

کابینت های گوشه را کارآمد کنید

همانطور که گفته شد، یکی از مزایای بزرگ کابینت آشپزخانه یو شکل این است که سه ردیف کابینت فضای کافی برای ذخیره‌سازی را فراهم می‌کند اما معمولا کابینت های کنج آشپزخانه به فضایی پرت و یا انبار مانند تبدیل می شود. بنابراین برای دستیابی به حداکثر فضای کارآمد در کابینت های گوشه، با استفاده از اکسسوری ها یا کابینت های مخصوص این فضا، آنها را کارآمد کنید. بدون این گزینه‌ها، این فضا را از دست می‌دهید یا دسترسی به پشت کابینت‌هایتان بسیار دشوار خواهد بود.

شما میتوانید مقاله بهینه سازی کابینت های کنج آشپزخانه را بخوانید.

کابینت های گوشه را کارآمد کنید
برای دستیابی به حداکثر فضای کارآمد در کابینت های گوشه، با استفاده از اکسسوری ها یا کابینت های مخصوص این فضا، آنها را کارآمد کنید.

یک نکته درباره جزیره

به طور معمول، اگر می خواهید جزیره ای را در یک آشپزخانه یو شکل قرار ، به فضای بسیار بزرگتری نیاز دارید. به عنوان یک قاعده کلی به حداقل 100 سانتی متر فضای حرکتی در اطراف جزیره نیاز است. از آنجایی که کابینت های زمینی 60 سانتی متر عمق دارند و با توجه به اینکه عمق جزایر معمولاً 100 سانتی متر است، بنابراین حداقل عرض آشپزخانه  420 سانتی متر باید باشد.

شما میتوانید مقاله برای یک جزیره آشپزخانه چقدر فضا نیاز دارید؟ را بخوانید.

جزیره آشپزخانه

در آخر باید این نکته را به خاطر داشت که در آشپزخانه های یو شکل فضای زیادی برای انعطاف پذیری وجود دارد.

از فضاهای کوچک تا بزرگ آنچه را که از کابینت آشپزخانه می خواهید در اکثر اوقات می توانید بدست بیاورید.

در صورت نیاز به مشاوره رایگان میتوانید با شماره 77650164-021 تماس حاصل فرمایید.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *